آدرس

تهران، رسالت، فرجام

آدرس

تهران، رسالت، فرجام

معرفی کامل انواع آسانسور هیدرولیک و کاربرد هر کدام

فهرست مطالب

امتیاز خود را ثبت کنید

در حال حاضر آسانسور‌ها یکی از اصلی‌ترین و کاربردی‌ترین سیستم‌های جابه‌جایی در هر ساختمانی به‌حساب می‌آیند. توجه داشته باشید که این دستگاه مدل‌های گوناگونی دارد که هر کدام دارای ویژگی‌ها و کارایی‌های مخصوص به خود هستند. یکی از آسانسور‌های بسیار پرکاربرد و پرفروش آسانسور هیدرولیکی است. با برخورداری از شناختی کامل نسبت به انواع آسانسور هیدرولیک و کاربرد هر کدام، در زمان نصب راحت‌تر می‌توانید برای انتخاب اقدام نمایید.

آسانسور هیدرولیکی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده تا بسیاری از افراد ترجیح دهند تا اقدام به نصب آسانسور هیدرولیک کنند امنیت بالای این نوع از آسانسور‌ها است. در واقع به دلیل طراحی ساده‌ای که آسانسور‌های هیدرولیکی دارند راندمان آن‌ها افزایش یافت. یکی از مهم‌ترین مزایای آسانسور‌های هیدرولیکی هزینه‌ پایین و مقرون‌به‌صرفه آن‌ها است. علاوه‌بر این در هنگام نصب این آسانسور‌ها به فضای کمی نیاز خواهد بود. می‌توان مهم‌ترین دلیل استفاده از این آسانسور را درصد پایین خرابی قطعات آن دانست.

به‌طور کلی در رابطه با سیستم‌های آسانسور هیدرولیک باید در نظر داشته باشید که این نوع از آسانسور‌ها برای انتقال روغن به داخل سیلندر و پیستون از پمپ استفاده می‌کنند. استفاده از پمپ یا موتور و شیر صنعتی موجب به حرکت در آمدن اتاق کابین آسانسور می‌شود. لازم به ذکر است که آسانسور‌های هیدرولیکی در انواع مختلفی مانند مسافربر، بیمارستانی، باربر و خودروبر تولید می‌شوند؛ که برخی از آن‌ها از ظرفیتی بین ۳۰۰ تا ۲ هزار کیلوگرم برخوردار هستند.

مزایای نصب آسانسور هیدرولیکی در مقایسه با آسانسور کششی

در زمان نصب آسانسور می‌بایست به موارد بسیار مهمی توجه کرد. در واقع توجه به این نکات باعث می‌شود تا در مدت زمانی طولانی نیازی به تعمیر آسانسور نداشته باشید. استفاده و نصب آسانسور‌های هیدرولیکی در مقایسه با سایر آن‌ها مانند آسانسور‌های کششی مزایای زیادی دارند که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که آسانسور‌های هیدرولیکی نیازی به استاندارد ندارند و مورد بازرسی قرار نمی‌گیرد. در واقع این موضوع باعث شده تا بسیاری از محدودیت‌هایی که در رابطه با آسانسور‌های کششی وجود داشته‌اند برطرف گردند.

به بیان دیگر در زمان نصب آسانسور‌های هیدرولیکی محدودیتی برای نصب وجود ندارد. در نظر داشته باشید که برای نصب آسانسور‌های کششی شما نیازمند رعایت دقیق ابعاد و اندازه‌های این دستگاه هستید؛ اما در آسانسور‌های هیدرولیکی نیازی به رعایت دقیق این ابعاد نخواهد بود. یکی دیگر از مزایای آسانسور‌های هیدرولیکی ابعاد چاهک جان‌پناه است. در واقع در زمان نصب آسانسور‌های هیدرولیکی نیازی نبوده تا مطابق با بند استاندارد‌های لازم، برای تعبیه جان‌پناه اقدام کنید. این موضوع برای افرادی که امکان کندن کف را به اندازه کافی ندارند بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای استفاده از آسانسور‌های هیدرولیکی در رابطه با ارتفاع است. در زمان نصب این آسانسور‌ها در بالاترین توقف نیز منطقه‌ای تحت عنوان اورهد وجود دارد. در آسانسور‌های کششی به علت وجود موتورخانه مقدار اورهد متفاوت بوده و باید با در نظر گرفتن مقادیر لازم تعبیه گردد؛ اما در آسانسور‌های هیدرولیکی احتیاجی به در نظر گرفتن اندازه‌های دقیق اورهد نخواهد بود. این موضوع نیز برای تمامی افرادی که دارای محدودیت ارتفاع هستند بسیار مناسب است.

معمولاً در زمان استفاده از آسانسور‌های هیدرولیکی شاهد سرعتی کمتری هستید؛ اما اغلب آسانسور‌های هیدرولیکی در زمان حرکت بسیار نرم‌تر و بی‌صدا‌تر خواهند بود و به فضای بسیار کمتری برای موتورخانه احتیاج خواهند داشت. توجه داشته باشید که موتورخانه باید نزدیک چاه باشد و لزومی برای تعبیه آن در زیر چاه وجود ندارد. در واقع به منظور کاهش طول شلنگ می‌توانید موتورخانه را به چاه نزدیک کنید؛ که این موضوع نیز باعث می‌شود تا به دلیل کوتاه بودن شلنگ انتقال روغن، هزینه‌های استهلاک کاهش یابند.

هزینه‌هایی که باید برای سرویس و نگهداری آسانسور‌های هیدرولیکی پرداخت کنید در مقایسه با آسانسور‌های کششی بسیار پایین‌تر هستند. علاوه‌بر این تجهیزات آسانسور نیز در نوع هیدرولیکی عملکرد بسیار بالاتری خواهند داشت؛ چراکه تمامی قطعات در داخل پاوریونیت قرار می‌گیرند. بنابراین خطر حرکت دوار نیز از سیستم کاهش پیدا می‌کند.

انواع آسانسور‌های هیدرولیک

آسانسور‌های هیدرولیکی در انواع مختلفی تولید می‌شوند که باید در هنگام نصب آن‌ها به فضا و عمق چاه توجه داشته باشید. به‌طور کلی آسانسور‌های هیدرولیکی در انواع مستقیم جک از زیر، مستقیم جک از بغل، غیرمستقیم جک از بغل تولید می‌گردند. در صورتی که ساختمان مورد نظر از لحاظ عرض و عمق چاه از فضایی کافی برخوردار نباشد معمولاً از آسانسور‌های نوع مستقیم جک از زیر استفاده می‌کنند.

آسانسور‌های مستقیم جک از بغل نیز نیازی به حفر چاه عمیق برای جایگذاری جک نخواهند داشت. این نوع از آسانسور‌های هیدرولیکی را به دلیل این‌که در زیر کابین قرار نخواهند گرفت می‌توان به کنار کابین انتقال داد. نوع دیگری از آسانسور‌های هیدرولیکی که به عنوان آسانسور غیرمستقیم جک از بغل شناخته می‌شود برای کورس‌های بلندتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای سیم بکسل و فلکه هستند.

نکته بسیار مهمی که در رابطه با آسانسور‌های هیدرولیکی وجود دارد این است که آسانسور‌های جک از زیر و آسانسور‌های هیدرولیکی جک از بغل نیازی به نصب پاراشوت نخواهند داشت؛ اما در برخی از مدل‌های جک از بغل دوبله یک به علت داشتن سیم بکسل باید به نصب پاراشوت و گاورنر اقدام کرد. آسانسور‌های هیدرولیکی برای جابه‌جایی کابین از فشار روغن و پمپ نمودن آن به داخل جک استفاده می‌کنند. بنابراین می‌بایست داخل جک و پاور یک غلظت معین از روغن وجود داشته باشد؛ لذا توصیه می‌شود تا به صورت مکرر و هر چند وقت یک‌بار برای تعویض روغن اقدام گردد.

کلام پایانی

با شناخت و معرفی کامل انواع آسانسور هیدرولیک و کاربرد هر کدام، می‌توانید با در نظر گرفتن موقعیت ساختمان، اندازه و عرض چاه آسانسور اقدام به نصب انواع آسانسور‌های موجود نمایید. در واقع آسانسور‌های هیدرولیکی به این‌ دلیل که در مقایسه با آسانسور‌های کششی دارای استهلاک و هزینه کمتری هستند بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه‌بر این هزینه‌های سرویس و نگهداری آسانسور‌های هیدرولیکی بسیار مناسب‌تر است و به دلیل حذف موتور و گیربکس دارای یک حرکت نرم‌تر خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست خدمات

تماس با ما