آدرس

تهران، رسالت، فرجام

آدرس

تهران، رسالت، فرجام

چه زمانی آسانسور نیاز به تعمیر دارد؟

فهرست مطالب

امتیاز خود را ثبت کنید

آسانسور نیز همانند دیگر وسایل و تجهیزات، نیاز به تعمیر دارد. با تعمیر و توجه به نکات مربوط به نگهداری آسانسور، می‌توانیم بر طول عمر آن بیفزاییم و از خسارات بزرگ‌تر جلوگیری کنیم. با تعمیر به‌موقع و اصولی آسانسور می‌توانیم شاهد افزایش ایمنی و همچنین بالارفتن راندمان آسانسور باشیم. اما چه زمانی نیاز به تعمیر وجود دارد و با مشاهده چه نشانه‌هایی می‌توانیم به این نیاز پی ببریم؟ چه عواملی باعث خراب‌شدن یا باعث نیازمندی آسانسور به تعمیر می‌شود؟ تمامی این موارد سؤالاتی است که باید پاسخ آنها را دانست تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری کرد.

عوامل خرابی آسانسور

آسانسور از مجموعه‌ای از قطعات و تجهیزات تشکیل شده است که در کنار موتور آسانسور فعالیت می‌کنند. بدیهی است که این مجموعه بزرگ دچار مشکل شود و ما گاهی شاهد بروز خرابی‌هایی باشیم. برای جلوگیری از بروز مشکل باید در زمان مقرر به تعمیر آسانسور پرداخت و از کارشناس و افراد حاذق در این زمینه کمک گرفت. اما در حالت کلی مواردی که باعث بروز مشکل می‌شوند به شرح ذیل هستند.

· به پایان رسیدن طول عمر بعضی از قطعات موجود در آسانسور

· استفاده‌نکردن از کالای باکیفیت و مرغوب در زمان نصب و سرویس آسانسور

· وجود نوسانات مکرر برق و قطعی‌های پی‌درپی

· استفاده بیش از حد از آسانسور

· استفاده نادرست از آسانسور، مخصوصاً زمانی که از آن به‌عنوان بالابر استفاده شود.

· گاهی از کیفیت و مرغوبیت سیم‌بکسل کاسته می‌شود.

· توجه‌نکردن به نکاتی که متخصصین آنها را بیان کرده‌اند.

· توجه‌نکردن به نشانه‌های خرابی نظیر صداهای عجیب و…

· زدن ضربه به شاسی و درب‌ها که باعث خرابی آسانسور می‌شود.

· باز کردن درب‌ها با زور و فشار، قبل از رسیدن آسانسور به طبقه موردنظر

 

نشانه‌های خرابی آسانسور

زمانی که آسانسور دچار مشکل می‌شود می‌توان باتوجه‌به نوع آسانسور فهمید که با مشکلاتی روبه‌رو هستیم. تجهیزات به‌کاررفته در آسانسور می‌توانند گویای مشکلات باشند و نشانه‌های خرابی را اعلام کنند. باتوجه‌به این نکته، آسانسورها در دو نوع کششی و هیدرولیکی هستند، هر کدام یک سری نشانه‌هایی را بروز می‌دهند. اما در حالت کلی این نشانه‌ها به شرح زیر هستند.

· با ازکارافتادن آسانسور می‌توان به وجود مشکل پی برد.

· به گوش رسیدن صداهایی عجیب و ناهنجار از آسانسور

· متوقف‌شدن آسانسور در هر قسمت از ساختمان

· تغییر در سرعت حرکت آسانسور

· زمان انتظار و معطلی افزایش یابد.

مزایای تعمیر و نگهداری آسانسور

اما زمانی که ما آسانسور محل کار یا ساختمان خود را تعمیر می‌کنیم شاهد نتایج بسیار خوب و مناسبی هستیم. بعد از تعمیر آسانسور می‌توانیم شاهد افزایش ایمنی باشیم که امری مثبت و مهم است. خسارات احتمالی و خراب‌شدن قطعات و تجهیزات به‌کاررفته در آسانسور کاهش پیدا می‌کند. شاهد افزایش طول عمر مفید آسانسور هستیم که می‌تواند تأثیر مثبتی بر هزینه‌های ما داشته باشد. امنیت در آسانسور افزایش می‌یابد و مسافرین و مصرف‌کنندگان می‌توانند با خیالی آسوده از آسانسور استفاده کنند.

هزینه تعمیرات و نگهداری آسانسور

هزینه تعمیرات و سرویس آسانسور به فاکتورهای متنوعی بستگی دارد. تعداد قطعاتی که دچار مشکل شده باشند می‌توانند بر قیمت نهایی آن اثر بگذارند. همچنین قطعاتی که نیاز به تعمیر یا تعویض دارند نیز مهم بوده و برند مورداستفاده در قیمت نهایی مؤثر است. فاکتور بعدی، نوع آسانسور است که از نوع کششی یا هیدرولیکی، یا اتوماتیک و غیر اتوماتیک است. همچنین بهتر است در زمان بروز مشکل از متخصصین و کارشناسان فعال در این حوزه کمک بگیرید تا بتوانند به طور کاملاً اصولی و استاندارد، آسانسور شما را تعمیر کنند تا از بروز مشکلات جدی‌تری در آینده جلوگیری به عمل‌آورند.

سخن پایانی

آسانسور که یکی از واجبات در هر ساختمان و مجموعه‌ای است، گاهی دچار مشکلات و خرابی‌هایی می‌شود. بروز نشانه‌هایی نظیر صداهای ناهنجار، معطل گذاشتن افراد برای رسیدن به طبقات موردنظر، توقف‌کردن ناگهانی بین طبقات، ازکارافتادن آسانسور و… بر بروز مشکل تأکید می‌کنند که نیاز است تا به تعمیر آسانسور بپردازید. بهتر است در زمان نصب آسانسور و همچنین تعمیر آن از متخصصین حاذق بهره بگیرید تا از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری شود.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست خدمات

تماس با ما