آدرس

تهران، رسالت، فرجام

آدرس

تهران، رسالت، فرجام

دلایل نصب آینه در آسانسور چیست؟

فهرست مطالب

امتیاز خود را ثبت کنید

بسیاری از افراد در زمان استفاده از آسانسور با ترس روبه‌رو می‌شوند. به‌طور کلی این افراد با مشکلی به نام کلاستروفوبیا مواجه هستند. به بیان دیگر برخی از افراد از فضا‌های کوچک که دارای اکسیژن و هوای تازه کمی بوده‌اند هراس دارند. همین موضوع باعث شده تا به منظور جلوگیری از اضطراب این‌گونه از افراد برای نصب آینه در آسانسور اقدام شود. بسیاری از افراد سؤالی در این رابطه مطرح می‌کنند که دلایل نصب آینه در آسانسور چیست؟؛ برای پاسخ به این سؤال باید به این نکته توجه نمود که آینه در آسانسور باعث کاهش اضطراب موجود در فرد شده؛ چراکه فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.

عدم توجه افراد به گذر زمان

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده تا طراحان اقدام به نصب آینه در آسانسور کنند عدم توجه افراد به گذر زمان است؛ چراکه بی‌توجه بودن به زمان در هنگام استفاده از آسانسور بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در زمان‌های گذشته در آسانسور‌ها از آینه استفاده نمی‌شد به همین منظور اغلب افراد حس مناسبی را در زمان استفاده از آسانسور نداشتند.

زمانی که در آسانسور آینه نصب نشده باشد مسافرین وقت خود را صرف تماشای دیوار‌های اطراف آسانسور می‌کنند؛ که این موضوع باعث می‌شود تا حس نامناسبی را از آسانسور دریافت نمایند. توجه داشته باشید که تصور بسیاری از کاربران در رابطه با سرعت کابین آسانسور بسیار کمتر از سرعت واقعی آن است. به همین دلیل بسیاری افراد تصور می‌کنند که سرعت آسانسور به کندی خواهد بود و به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از استحکام مناسب و مقاومت سیم بکسل معمولاً افراد دچار استرس و اضطراب می‌شوند.

به این‌ دلیل که کابین آسانسور با سرعت بیشتری حرکت می‌کند و برخی از کاربران و استفاده‌کنندگان متصور می‌شوند که کابین آسانسور معلق است و احتمال سقوط آن وجود دارد؛ بنابراین استفاده این‌گونه از افراد از آسانسور معمولاً با استرس‌های زیادی همراه خواهد بود؛ اما با نصب آینه در کابین که سبب پرت شدن حواس مسافران می‌گردد بسیاری از این تصورات اشتباه در هنگام استفاده از آسانسور به ذهن خطور نخواهند کرد.

همان‌طور که تمامی سیستم‌ها و وسایلی که دارای استهلاک هستند، نیازمند سرویس‌های دوره‌ای خواهند بود؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود تا به‌صورت مکرر اقدام به بازدید از آسانسور نمایید تا از بروز برخی از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

عدم سقوط به چاله

یکی دیگر از دلایل علمی و فنی که باعث شده تا بر دیواره‌های روبه‌روی کابین آسانسور آینه نصب نمایند این است که آینه در این قسمت از کابین آسانسور به منظور یک هشدار برای کاربران و استفاده‌کنندگان خواهد بود؛ به‌طوری که مسافران قبل از سوار شدن به آسانسور می‌توانند خود را در آینه ببینند و مطمئن شوند که کابین آسانسور در طبقه وجود دارد. در نظر داشته باشید که برخی از تعمیرکاران نسبت به غیرفعال کردن سیستم ایمنی کنتاکت اقدام می‌نماید.

معمولاً تعمیرکاران در مسیر کنتاکت‌های ایمنی یک پل قرار می‌دهند. اگر تعمیرکار پس از اتمام سرویس یا پس از نصب فراموش نمایند تا پل از مسیر خارج نماید در این صورت سیستم ایمنی مدار درب آسانسور غیرفعال خواهد شد. این مشکل زمانی جدی می‌شود که آسانسور قدرت تشخیص باز بودن درب را ندارد. حال تصور کنید که درب آسانسور باز بوده؛ اما سیستم ایمنی مدار غیرفعال است. در این صورت امکان حرکت کابین آسانسور وجود خواهد داشت. به همین دلیل به منظور جلوگیری از سقوط‌های ناخواسته به داخل چاه آسانسور معمولاً روی دیواره روبه‌روی کابین آینه نصب می‌کنند.

در کشور ژاپن به منظور جلوگیری از سقوط افراد به داخل چاه آسانسور روی کف کابین اقدام به طراحی نقاشی به شکل چاه آسانسور می‌نمایند. در این صورت انسان به‌طور ناخودآگاه با دیدن طراحی و نقاشی چاه آسانسور با ترس و احتیاط بیشتری به داخل کابین وارد می‌شود. در واقع این روش و راهکار به منظور جلوگیری از سقوط ناگهانی به داخل کابین انجام می‌پذیرد.

عدم توجه به ارتفاع و مشکلات فنی

بسیاری از آسانسور‌ها دارای طول عمر زیادی هستند؛ به همین منظور پیشنهاد می‌شود تا در اسرع وقت اقدام به بازسازی آسانسور نمایید تا از بروز برخی از مشکلات جدی جلوگیری کنید. یکی دیگر از دلایل نصب آینه در کابین آسانسور عدم توجه به ارتفاع و برخی از مشکلات فنی در آسانسور است. در واقع زمانی که در کابین آسانسور آینه نصب شده باشد افراد سرگرم مرتب کردن ظاهر خود شده و کمتر به ارتفاع موجود یا به مشکلات فنی احتمالی فکر خواهند کرد.

به بیان دیگر استفاده از آینه در کابین آسانسور دلایل روانی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تصور فضای بیشتر و پرت کردن حواس مسافرین اشاره کرد. علاوه‌بر تمامی این موارد بسیاری از افراد ترس از ارتفاع دارند بنابراین در هنگام استفاده از آسانسور‌های ساختمان‌های بلند با ترس‌های زیادی روبه‌رو می‌شوند. به همین منظور یکی از ترفند‌های بسیار مهم نصب آینه است تا بتوانند از این طریق توجه افراد به ارتفاع را کاهش دهند.

کلام پایانی

در هنگام نصب کابین آسانسور باید به موارد بسیاری توجه شود. یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمان نصب کابین، توجه به دلایل نصب آینه در آسانسور است. در واقع این کار به دلایل زیادی انجام می‌گیرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فضا‌سازی بیشتر به وسیله آینه اشاره کرد. بسیاری از افراد در زمان استفاده از آسانسور دچار ترس و اضطراب می‌شوند؛ چراکه آن‌ها از مکان‌های کوچک که دارای اکسیژن محدودی هستند واهمه دارند. به همین منظور با نصب آینه می‌توان تا حد زیادی از بروز این ترس‌ها جلوگیری نمود. علاوه‌بر این باعث عدم توجه به گذر زمان شد؛ اما مهم‌ترین دلیل که باعث شده تا طراحان اقدام به نصب آینه کنند عدم سقوط به چاله آسانسور است به این صورت که مسافر مطمئن می‌شود که کابین در طبقه مورد نظر قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست خدمات

تماس با ما